روشنگران

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

آمریکا از ایجاد هرج و مرج در امارت اسلامی و حمایت از جبهه بغاوت چه می خواهد؟ ارائه دهنده: بشیر احمد کابلیافغانستان آخرین سرزمین اسلامی است که مورد اشغال و استعمار مستقیم امریکا قرارگرفت. سرزمین های اسلامی پس از متلاشی شدن دولت خلافت به شکل رسمی آغاز به تکه و پارچه شدن گرفت. استعمارگران با تقسیم و گماشتن دست پرورده گان شان جغرافیایی امروزی را شکل دادند. بیشتر از ۵۰ قطعه سرزمین اسلامی که امروزه به عنوان دولت ها عرض اندام نموده اند در اصل دست ساخته ی استعمارگران اند و یک مشت مسلمان نماها را به عنون حاکم درین سرزمین ها نقش داده اند.و اما اختلافات و رقابت های سیاسی درون مرزی این سرزمین ها ظاهراً با شعارهای آزادسازی، مستقل بودن و عدم وابستگی به کفار می باشد، درحالی که واقعیت امر چیزی دیگریست. این مسئله در ناآرامی های اخیر ترکیه به خوبی دیده شد که جمعی برای دل خوشی امریکا صحنه سازی کردند و عده ی برای نفوذ بیشتر انگلیس تن به ذلت دادند! هم چنین کشورهای مصر، یمن، تونس، لیبیا و… شاهد دیگری بر این مدعاست که چگونه برای بدست آوردن دلِ استعمارگران، مردم مظلوم و بیچاره را به قتل رسانده و یا هم راهی زندان می نمایند. درین میان افغانستان به عنوان آخرین سرزمین اشغال شده از چی وضعیتی برخوردار است؟امریکا در سال ۲۰۰۱ افغانستان را اشغال نمود. در آن زمان به شکل گسترده رهبران مجاهدین سابق و مزدوران فعلی را به مقام گماشت. این رهبران هم تاکه توانستند رقص و پایکوبی را با ساز امریکایی انجام دادند، اما این خوش اقبالی تا ابد باقی نماند؛ چون امریکا مستعمره یی که در آن احساسات و انگیزه اسلامی باشد را نمی خواهد. به همین سبب با فشار دادن رهبران مجاهدین با قضایایی ضد حقوق بشری و با راه انداختن قتل های زنجیره و روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:05

نقد منصفانه جهت'>جهت اصلاح، بزرگنمائی نقاط ضعف وفتنه گری جهت تخریبارائه دهنده : ابو محمود کندزینقد کردن یعنی بیان واقعی و بدون افراط مشکلات و نقاظ ضعفی که در شیوه ی اجرای مسئولین وجود دارد با ارائه راهکار مناسب و جایگزین مناسب . یعنی هم گفته می شود که این مشکل وجود دارد و هم راه حل رفع این مشکل هم ارائه می شود.چنین نقد کردنی یعنی حرکت در راستای اصلاح مشکلات جامعه و مطالبه ی مطالبات مردم . در برارب این نقد اصطلاحگرایانه ای که تماماً در خدمت رفع مشکلات اجرائی جامعه و برگردان حقوق ضایع شده ی مردم است ما شاهد پدیده ی عیب جوئی های جاهلانه و غیر علمی و نفی موفقیتهای غیر قابل انکار جامعه و تردید افکنی در ارزشهای اصولی حاکم بر جامعه به دنبال آن تهمت زنی و بزرگنمائی بی اساس مشکلات ریز جامعه هستیم که سعی دارد مردم را به واکنشهای احساسی و مخرب بکشاند. این روزها در دارالاسلام ایران و امارت اسلامی افغانستان بیشتر تلاش آمریکا و متحدین آن به همراه مزدوران محلی بر این است که نقطه ضعفی را تولید کنند یا اگر نقطه ضعفی در سیستم اجرائی حکومتی وجود دارد (که معمولا تمام کشورهای در حال توسعه با چنین مشکلاتی دست به گریبان بوده اند) چنین نقاط ضعفی را بزرگ نمائی کنند که این روزها بر مشکلات اقتصادی تمرکز کرده اند که بیشترین عامل این مشکلات نیز به تحریمهای اقتصادی همین دشمنان بر می گردد.هدف آمریکا و متحدین و مزدوران خارجی و داخلی آن از راه انداختن چنین جنگ روانی این است که اعتماد و پیوندی که مسلمین با مسئولین و بخصوص با نظام دارند را سست و یا قطع کنند. امروزه بیشترین تلاش این دشمنان بر همین امر متمرکز است.علماء و خطباء باید بدانند که این اغتشاشگران و فتنه گران سکولار هر چند وقت یکبار به بهانه های گرانی تخم روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:05

ریشه های اصول فکری شیعه ی جعفری حاکم بر ایران در روش تعامل با اهل سنت (۱)جمع آوری و ارائه دهنده : شیعه علیهمچنانکه در میان حنفی ها و شافعی ها و زیدی ها و مالکی ها و سایر مذاهب اسلامی می توان فرقه های انحرافی و غلاة را پیدا کرد به همین شکل در میان مذهب جعفری نیز چنین فرقه هایی وجود داشته اند. چون شیعیان جعفری بر خلاف سایر مذاهب دارای قدرت حکومتی نبودند که تا از تولید این فرقه های انحرافی جلوگیری کنند به همین دلیل تعداد این فرقه ها در میان جعفری ها رشد عجیبی داشت حتی در عصر ائمه علیهم السلام تا اینکه بعد از قرنها شیعیان جعفری برای اولین بار در سال ۱۳۵۷ صاحب یک قدرت حکومتی شدند که در آن فقه جعفری و اهل فقه جعفری حاکمیت یافته اند.سوالی که برای عده ای پیش می آید که این خط فکری و مذهبی از شیعیان جعفری که قدرت را در ایران در دست دارد چه نگرشی در مورد فرقه های معروف به اهل سنت دارد که در زیر به ذکر روایاتی به عنوان نمونه اشاره می کنیم: رَوَى عَنْهُ (ع) زَيْدٌ الشَّحَّامُ أَنَّهُ قَالَ: يَا زَيْدُ خَالِقُوا النَّاسَ بِأَخْلَاقِهِمْ صَلُّوا فِي مَسَاجِدِهِمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَكُونُوا الْأَئِمَّةَ وَ الْمُؤَذِّنِينَ فَافْعَلُوا فَإِنَّكُمْ إِذَا فَعَلْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ رَحِمَ اللَّهُ جَعْفَراً مَا كَانَ أَحْسَنَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ وَ إِذَا تَرَكْتُمْ ذَلِكَ قَالُوا هَؤُلَاءِ الْجَعْفَرِيَّةُ فَعَلَ اللَّهُ بِجَعْفَرٍ مَا كَانَ أَسْوَأَ مَا يُؤَدِّبُ أَصْحَابَهُ؛ زيد شحّام از امام صادق (ع) روايت كرده است كه به او فرمود: اى زيد با مردم (يا با اهل سنّت) با طريقه و آداب آنان معاشرت كنيد، در مس روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:05